Beskrivelse:
Højtydende letløbsmotorolie til helårsbrug, med lav viskositets & højt forskydningsstabilitet, via den atrtraktive additiv pakke.
High-Performance, Low-Friction Engine Oil
Indeholder det specielle Molygen-additiv som giver lavere friktion.
Reducerer friktion i motoren, giver optimal beskyttelse mod slidtage.
Brændstofbesparende og giver forlænget levetid for motoren.
Egenskaber:
- Fremragende renhed af motoren indv.
- Minimerer friktion
- Optimal olietryk under alle forhold
- Fremragende smøresikkerhed
- Øjeblikkelig smørring efter koldstart
- Blandbar med alle kommercielle motorolier
- Optimal ældningsstabilitet
- Reducerer brandstofforbruget
- Testet på Turbo & Katalysatorer
- (Bør IKKE blandes med andre friktions nedsættende additiver)
Godkendelser:
- API SP
- ILSAC GF-6A
Liqui Moly anbefaler denne olie til køretøjer som kræver 1 af disse specifikationer:
- Chrysler MS-6395
- Fiat 9.55535-CR1
- Ford WSS-M2C 947-A
- Ford WSS-M2C 947-B1
- Ford WSS-M2C 962-A1
- GM 6094 M
- GM dexos1 Gen 2
- Honda, Hyundai, Kia, Mazda, Mitsubishi, Mitsubishi Dia Queen, Nissan, Subaru, Toyota
Teknisk data:
- SAE class (engine oils) 0w20 / SAE J300
- Density at 15 °C = 0,845 g/cm3 / DIN 51757
- Viscosity at 40 °C = 45 mm2/s ASTM D 7042-04
- Viscosity at 100 °C = 8,5 mm2/s / ASTM D 7042-04
- Viscosity at -40 °C (MRV) = < 60000mPas / ASTM D 4684
- Viscosity at -35 °C (CCS) = < 6200 mPas / ASTM D 5293
- Viscosity index = 165 / DIN ISO 2909
- HTHS at 150 °C = >= 2,6 mPas / ASTM D 5481
- Pour point = -42 °C DIN ISO 3016
- Evaporation loss (Noack) = 11,8% CEC-L-40-A-93
- Flash point = 220 °C DIN ISO 2592
- Total base number = 8,1 mg KOH/g / DIN ISO 3771
- Sulfate ash = 0,9g / 100g DIN 51575
- Color appearance = Grøn / Green